ivag.blogg.se

for friends and family who are curious about what I'm up to on my travels. enjoy!

Flores, Guatemala

Publicerad 2016-02-13 07:39:54 i Allmänt,


Flores är underbart. Antagligen min favoritstad sedan vi började resa Karibien/Centralamerika. Så litet och genuint. Har spenderat ett dygn här och redan varit med om en del sjuka grejer där vi mest haft ren tur men även använt vårt förnuft. Har insett att det krävs mer hjärna och efterforskningar för att ta sig runt i Guatemala men nu måste jag säga att jag känner mig rätt trygg. Människorna här är jättehjälpsamma och vänliga men som överallt i världen finns det idioter.

Utsikten från vår balkong.
Skulle bott på Los Amigos hostel som alla andra men det var fullt så det fick bli Hotel Mirador för ynka 45:-/natt. SÅ HIMLA VÄRT!! Älskar hur billigt Guatemala är!!




Idag tog vi en båt över till fastlandet för att gå runt lite. Gick till en utsiktsplats, en liten trädkoja som var otroligt svårhittad - de 10 minutrarna det skulle ta att gå dit tog över en timma för oss. Motion fick vi iallafall!





Lekpark i San Miguel

En av många hästar i Guatemala som bara står lösa med ett rep runt halsen och betar. 



Hela Flores. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela